Neučíme o jazyce, učíme jazyk!
Šablony II
Projekt Inkluze v ZŠ Bronzová
Projekt PRIMAS
Projekt Comenius SEP 2007-2009
Socrates - Education and Culture

Students' Environment Parliament 2007-2009
Projekt Comenius na ZŠ s RVJ Bronzová
Náhodný výběr
Karneval v SD 03
Karneval v SD 03
Den ZEMĚ_2018 (1)
Den ZEMĚ_2018 (1)
Stavíme z LEGA dle fantazie (2)
Stavíme z LEGA dle fantazie (2)
 



Než se stanu prvňáčkem

Je tomu již 20 let, co se věnujeme na naší ZŠ s RVJ Bronzová i předškolním dětem v rámci kurzu pod názvem „Bez zábran do školy".

Co nás k tomu vede?
Než se stanou prvňáčky, chceme dát dětem příležitost seznámit se s prostředím a atmosférou ve škole, možnost pozvolna si osvojit alespoň některé pracovní návyky a dovednosti, přiblížit jim, jaké chování se od nich bude očekávat. Chceme i pomoct řešit obavy rodičů, zda jejich dítě školu zvládne.
 
Co je naším cílem?
Odbourat případný stres, motivovat k učení, posilovat sebedůvěru, vést k zodpovědnosti v týmové i individuální práci, podporovat samostatnou úvahu. Ukázat dětem, co umí, pomáhat jim emocionálně zvládat i případné nezdary. Pozvolna je připravit na jiný způsob práce a režim, než byly doposud zvyklé ve školce, aby začátek školy byl příjemným startem do nové etapy života.

Jaká je náplň hodin?
Je to především různorodá činnost hravou, ale i nehravou formou s využitím didaktických, interaktivních a výukových pomůcek, ve které děti cvičí paměť, rozvíjejí grafomotoriku, zrakové a sluchové vnímání, řeč, samostatné myšlení, rytmické cítění, hrubou a jemnou motoriku. Osvojují si předpočetní a početní představy, procvičují časovou, prostorovou a pravolevou orientaci.

Jak se nám daří cíle naplňovat?

V dnešní době většina dětí nemá strach z nového prostředí, ale obávají se plnit úkoly, se kterými nemají předchozí zkušenost. S citlivým přístupem však obavy ustupují. Při pravidelné docházce je znát jejich pokrok a motivace k dalšímu vzdělávání. Všichni se zapojují do připravených aktivit, částečně zvládají pracovní návyky, snaží se práci dokončit, stávají se soustředěnějšími, více naslouchají a rozumí pokynům, zlepšuje se jejich rytmické cítění, postupně častěji dodržují pravidla chování. Získávají větší sebedůvěru, odnaučí se říkat „Já to neumím".
Přesto musíme podotknout, že výsledky u dětí jsou individuální. A pouhý kurz nemůže zajistit celostní připravenost dětí, na které se pak závisí školní výsledky. Ta by měla probíhat především přirozenou formou v rodinném prostředí a v mateřské škole.

Jaké jsou pocity předškoláků?
Poznali, že chodit do školy lze beze strachu. Líbí se jim přátelská atmosféra, těší se na každou další hodinu, na nové úkoly a aktivity.

Jaké jsou reakce rodičů?
Oceňují naši pomoc, citlivý přístup k dětem, pozitivně hodnotí celý cyklus setkání. Aktivity berou jako nácvik školní výuky -  zaměření na výsledky, pokrok, cílené zlepšováni nedostatků, důslednost, dodržování pravidel, drobné úkoly na doma, samostatnost dětí, nepřítomnost rodičů při výuce. Mají radost z nadšení dětí a jejich získanému kladnému vztahu ke škole. Každý rok mají další rodiče zájem o náš kurz, následně i o přijetí do 1. třídy, avšak z kapacitních důvodů nelze všechny uspokojit.

Co popřát na závěr?
Až nastane ten pravý čas, budoucím prvňáčkům přejeme hladké zvládnutí úkolů u zápisu a šťastné vykročení na cestu za poznáním.


                                                                                                                  J. Francová, ZŠ s RVJ BRONZOVÁ

 

fotografie zde

Nejbližší události
  • žádná nadcházející událost není k dispozici
Události
«Září 2020
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
Svačiny Happysnack
Kin-ball
Pilotní škola kin-ballu
Poslední aktualizace
Dnes oblíbené
Syndikovat
Syndikovat obsah



© ZŠ s RVJ Bronzová 2006-2013 | webdesign a správa Vojtěch Kusý | provozováno na CMS Drupal | Přihlášení do systému [ statistika