Neučíme o jazyce, učíme jazyk!
Projekt PRIMAS
Projekt Comenius SEP 2007-2009
Socrates - Education and Culture

Students' Environment Parliament 2007-2009
Projekt Comenius na ZŠ s RVJ Bronzová
Náhodný výběr
Lucka Hladká 8.B Morče
Lucka Hladká 8.B Morče
Besídka 31
Besídka 31
Modelování v ŠD 2016 (1)
Modelování v ŠD 2016 (1)
 



Začátky v bilingvní třídě

Začátky v bilingvní třídě

Děti z bilingvní 1. C ZŠ s RVJ Bronzová mají úspěšně za sebou první měsíce ve škole. Nastoupily do třídy, kde přechod mezi angličtinou a češtinou je přirozená součást výuky.

Prostřednictvím obsahově a jazykově integrovaného vyučování (Content and Language Integrated Learning tzv. CLIL) je obsah nejazykového předmětu rozvíjen za pomoci cizího jazyka a zároveň cizí jazyk slouží při zprostředkování daného vzdělávacího obsahu. Vyučování vychází ze známého předpokladu, že cizí jazyky se lépe učí na základě reálného konkrétního obsahu, který je cizím jazykem zprostředkován, a ne pouhým zaměřením na jazyk samotný. Tento typ integrované výuky si stanovuje jak cíle obsahové, tak jazykové a nabízí žákům příležitost dovednosti a znalosti z cizího jazyka používat, přestože nejsou přímo vyučovány.

Doba, kdy jsou žáci vystaveni různým formám cizího jazyka (mluveným i psaným) se bude prodlužovat. V prvním ročníku se jedná zejména o tzv. language showers (krátké herní aktivity, které pracují s cizojazyčnou slovní zásobou související s probíraným tématem). Anglický jazyk je využíván také jako jazyk instrukcí. Nejprve jsou angličtině zadávány pouze jednoduché pokyny, přičemž složitější pokyny zůstávají v jazyce českém. V počáteční fázi CLILu je tedy vzdělávací obsah anglického jazyka zaměřen především na rozšiřování slovní zásoby tématicky propojené s nejazykovým předmětem. Samotné osvojování učiva a formulování úkolů probíhá v češtině.

Je samozřejmostí, že učitelka se průběžně ujišťuje, že všichni žáci opravdu obsahu rozumějí a v případě potřeby kdykoli přechází do českého jazyka. Žáci s menší jazykovou úrovní tak nejsou znevýhodňováni. Hlavním cílem je především vytváření pozitivního vztahu k jazyku, a to prostřednictvím her, tvořivých činností, technik a metod hudební, pohybové, výtvarné a dramatické výchovy.

A prvňáci z céčka „přepínají z češtiny do angličtiny" plynule, s chutí a bez zábran. Naplňují tak motto školy „Neučíme o jazyce, učíme jazyk".

 

Mgr. Zdeňka Kučerová, třídní učitelka

Nejbližší události
  • žádná nadcházející událost není k dispozici
Události
«Květen 2018
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Svačiny Happysnack
Kin-ball
Pilotní škola kin-ballu
Syndikovat
Syndikovat obsah



© ZŠ s RVJ Bronzová 2006-2013 | webdesign a správa Vojtěch Kusý | provozováno na CMS Drupal | Přihlášení do systému [ statistika